Přejít k hlavnímu obsahu

Klíčíme, pozorujeme a objevujeme

Badatelská výuka v hodinách přírodovědy.

Téma rostlin ve čtvrtém ročníku je relativně náročné a obsáhlé. Zvolili jsme tedy zpracování formou lapbooku, který se následně stal jednou z nejoblíbenějších metod i při dalších tématech.

Mezi stříháním, lepením a vybarvováním jsme vytvořili ve skleněných nádobách prostředí vhodné pro klíčení. Na substrát a kamení jsme zasadili semínka ovsa, která jsme pak při výuce celý týden pozorovali a zapisovali změny do badatelských protokolů. Každý člen ve skupince měl svou funkci, na základě které byl na konci ohodnocen. Porovnávali jsme různá prostředí, která mohla být pro semínka příznivá, ale naopak i nepříznivá.

K částí o klíčení rostlin nemohla chybět ani velmi oblíbená aktivita dnešní doby, a to klíčení v klíčící misce. Tam jsme umístili mungo fazolky, které jsme celý týden poctivě prolévali vodou a starou slévali. Někteří zapisovali změny do dalšího protokolu a vrcholem všeho byl čerstvý chleba namazaný máslem a posypaný vyklíčenými fazolkami.

Nikola Biegunová