Důležité termíny
- Zápis do MŠ - květen 2025
Vnitřní denní režim - celodenní docházka
Čas | Popis |
---|---|
6.30 ‑ 7.00 | Společný provoz pro všechny děti mateřské školy. Předávání dětí pedagogickým pracovnicím do třídy, volně spontánní zájmové aktivity. |
7.00 ‑ 9.00 |
Dopolední blok č. 1 - Individuální hry dětí, námětové hry, jazykové a logopedické chvilky, ranní kruh, pohybové chvilky, ranní cvičení, řízené a spontánní činnosti – hudební, literární, dramatické, výtvarné, pracovní, didakticky zacílené činnosti. |
9.00 ‑ 9.30 | Hygiena, dopolední svačina. |
9.30 - 11.45 | Dopolední blok č. 2 - příprava na pobyt venku, pobyt dětí venku - poznávací, pohybové činnosti, pozorování, praktické činnosti, činnosti podle zájmu dětí – volný pohyb. |
11.45 - 12.30 | Oběd a osobní hygiena dětí, příprava na odpočinek. |
12.30 - 13.00 | Odchod nahlášených dětí domů. |
12.30 - 14.00 | Odpočinek - relaxační činnosti – poslech pohádek, četba pohádek, relaxační hudby, náhradní aktivity pro nespavé děti, klidové hry, individuální pracovní činnosti, individuální rozhovory s dětmi. |
14.00 - 14.30 | Hygiena, odpolední svačina. |
14.30 - 16.00 |
Odpolední blok – odpolední hry a činnosti, dokončení výtvarných a pracovních činností, v letních měsících pobyt venku. 15.30 – 16.00 – společný provoz pro všechny děti mateřské školy. |
Organizace dne může být ještě rozpracována v TVP dle podmínek konkrétní třídy. Denní režim je dostatečně pružný, umožňuje učitelkám reagovat na aktuální možnosti a potřeby dětí, tak aby našly potřebné zázemí, klid a bezpečí.
Cílem je dosáhnout vysokého stupně samostatnosti dětí, individuálního získávání kompetencí, které budou schopné uplatňovat v dalším životě a vzdělávání.
Vnitřní denní režim - polodenní docházka
Čas | Popis |
---|---|
7.35 - 8.00 | Příchod dětí do mateřské školy, předávání dětí pedagogické pracovnici do třídy. |
8.00 - 9.00 |
Individuální hry dětí, námětové hry, jazykové a logopedické chvilky, ranní kruh, pohybové chvilky, ranní cvičení řízené a spontánní činnosti - hudební, dramatické, výtvarné, pracovní, didakticky zacílené aktivity. |
9.00 - 9.30 |
Osobní hygiena, dopolední svačina. Volné činnosti a aktivity dětí zaměřené především na hru a zájmovou činnost, individuální práce s dětmi. |
9.30 - 11.00 | Osobní hygiena, příprava na pobyt venku, pobyt dětí venku, příp. náhradní činnost. |
11.00 - 12.30 | Oběd a osobní hygiena dětí, odchod dětí domů. |